Het nieuwe seizoen staat voor de deur: spreid uw risico met kwaliteit
Yara ondersteunt u bij een goede voorbereiding om te kunnen voldoen aan de aanstaande vraag naar hoogwaardige minerale meststoffen. Daarom stellen we voor om samen met u een korte voorkoopactie te organiseren. Deze email beschrijft hoe het werkt, welke voordelen er voor de landbouwer én voor u inzitten en waarom nú inkopen zo belangrijk is.
Op korte termijn starten we weer één van onze voorkoopcampagnes, waarbij landbouwers bij Yara een aanvraag voor meststoffen kunnen doen. Graag lanceren we de komende campagne in nauwe samenwerking met u.
Dit is hoe dit gezamenlijke initiatief werkt:
- Via uw eigen kanalen maakt u promotie voor deze inkoopactie. Deze promotionele inspanning levert u een extra bonus op. Details daarover kunt bespreken met uw contactpersoon van Yara.
- Landelijk zal Yara ook promotie maken.
- Landbouwers komen via uw communicatie op speciaal voor u ingerichte landingspagina met unieke weblink. Hierop staat ook uw bedrijfsnaam vermeld. Op deze pagina kan de landbouwer aangeven welke meststoffen hij of zij wenst aan te vragen. Deze aanvragen worden naar u doorgestuurd zodat u deze aanvraag op kunt volgen.
- Landbouwers die vanuit deze campagne inkopen verdienen substantieel extra punten voor ons loyaliteitsprogramma YaraPlus Premium. Dit geeft al snel genoeg punten om te verzilveren voor bijvoorbeeld een gratis BigBag mes of een BigBag dispenser.
- Als Yara leveren we tekst en beeld (afbeeldingen en banners) om online promotie te maken. Dit kan zijn via uw website, sociale media en/of email.
- Om samen een goede voorbereiding te hebben, vragen u uiterlijk 23 augustus uw interesse in deze samenwerking kenbaar te maken aan uw Yara contactpersoon.
Als er vragen zijn over deze werkwijze, kunt u deze stellen aan uw vaste contactpersoon bij Yara. Met uw contactpersoon kunt u ook bespreken waarom het zo belangrijk is om nu al een deel van de voorraad meststoffen in te kopen en waarop te letten. Hier zijn alvast drie aandachtspunten:
1. Spreid uw risico en zorg voor leveringszekerheid
Door nu een deel van uw meststoffenvoorraad aan te schaffen, kunt u uw risico spreiden. Marktomstandigheden veranderen continu en deze veranderingen zijn slecht te voorspellen. Denk bijvoorbeeld aan de recente stijging van de gasprijzen. Spreiding van risico is de meest betrouwbare manier om om te gaan met deze veranderingen. Tevens bent u zeker dat u altijd kunt leveren als uw klanten daarom vragen.
2. Focus op stikstof met zwavel voor de eerste fracties
Voor de eerste fracties van het seizoen raden we aan om meststoffen te kiezen die zowel stikstof als zwavel bevatten. Zwavel is een essentiële voedingsstof die de opname van stikstof verbetert, wat leidt tot hogere opbrengsten en een betere kwaliteit van gewassen. Daarbij komt dat zwavel juist in het begin van het groeiseizoen slecht beschikbaar is vanuit de bodem zelf. Dit geldt ook bij voldoende bodemvoorraad.
3. Kies voor Yara’s bewezen kwaliteit in Big Bags
Een mooi egaal strooiresultaat wordt voor een groot deel bepaald door de kwaliteit van de meststoffen. Yara staat wereldwijd bekend om zijn hoogwaardige meststoffen, handig verpakt in Big Bags voor behoud van de goede strooi-eigenschappen. Big Bags maken overigens transport en opslag makkelijker. Landbouwers zullen blij zijn met het resultaat door de kwaliteit die u ze levert.
Samengevat: samenwerken voor succes
Wij geloven in de kracht van samenwerking. Daarom nodigen we u uit om samen met Yara een campagne op te zetten. Door hen te informeren over het belang van tijdige aankoop en de voordelen van Yara meststoffen, kunnen we samen hun succes ondersteunen. Daarnaast profiteren ze van de punten via ons loyaliteitsprogramma. Bovendien ontvangt u als handelaar een aantrekkelijke beloning binnen deze samenwerking.
Bent u geïnteresseerd in een samenwerking voor een campagne? Neem vandaag nog contact met ons op, maar in ieder geval voor 23 augustus. Samen kunnen we ervoor zorgen dat u en uw klanten optimaal profiteren van het komende seizoen.
Team Yara Benelux
Omar Challik (omar.challik@yara.com)
Pieter De Prycker (pieter.de.prycker@yara.com)
Jacklyn Waterval (jacklyn.waterval@yara.com)
Arnold Teeuwen (arnold.teeuwen@yara.com)